Seborrhoisch eczeem

Seborrhoisch eczeem is een aandoening die over de gehele wereldbevolking voorkomt, zowel bij vrouwen als bij mannen.
Als voorkeur uit het zich op plaatsen waar veel talgklieren zijn.

Deze voorkeurslocaties zijn:

• de haargrens
  • oorregio
  • neus en mondplooi
  • wenkbrauwen en
  • het voorhoofd
  • de behaarde hoofdhuid

De Seborrhoische klachten zijn : roodheid,overmatige verdikking van de huid, overmatige talgafscheiding en dat alles gepaard met dikke schilfervorming

Het is een chronische aandoening. De oorzaak zit gelegen in een vervelend gistje,dat een normale bewoner is van de talgklier is. Hoe meer talg geproduceerd wordt hoe beter het gistje zich kan ontwikkelen. Hierdoor wordt de talgsamenstelling zodanig verandert dat dit een ontstekingsreactie van de huid uitlokt met als gevolg de bovengenoemde klachten.

Waarom mensen die aan Seborrhoisch eczeem leiden meer talgproductie hebben en meer van dit gistje in hun huid hebben is nog niet bekend.
Hormoonwisselingen, stress, emotionele druk, verkeerde huidverzorging en weersomstandigheden worden genoemd als een uitlokkende factor.

De behandeling is gericht op de symptomen die de overvloed aan talg in combinatie met de toename van het gistje doet uitlokken.

De Huidpraktijk Heerenveen heeft een aantal specifieke huidbehandelingen en leert u met aangepaste huidverzorgingsproducten, hoe u een normaal huidaspect krijgt zonder dat de aangepaste huidverzorging zwaar belastend is voor u.
U leert uw huid zelf te managen.

Belangrijk is wel te beseffen dat aangepaste huidverzorging het best werkt wanneer de producten regelmatig gebruikt worden om een stabiel resultaat te behouden. De huidpraktijk heeft de behandelmethoden en de producten om dit te realiseren. In dit soort behandelingen zijn wij uniek.