Rosacea

Rosacea is een huidaandoening in het gezicht waarbij de huidbloedvaatjes blijvend verwijd zijn. Ook kan het gepaard gaan met bultjes en puistjes. De huid voelt gestuwd en schrijnend.
Daarnaast kan ook de neus rood en verdikt zijn met verwijde poriën. Oneerbiedig wordt het ook wel genoemd ‘drank of aardbeineus’.

Helaas is Rosacea nog niet te genezen omdat men nog steeds niet de oorzaak weet. Belangrijk is wel, dat vroege behandeling de sleutel is om verergering van deze huidaandoening te voorkomen. De feitelijke behandeling is gericht op de symptomen.

De Huidpraktijk Heerenveen heeft de ervaring en de mogelijkheid om door middel van

• specifieke peelings en
  • laserbehandelingen

de Rosacea in een stadium te brengen waardoor uiterlijke aspecten verdwijnen. Onze laser- behandelingen vernietigen de verwijde en gestuwde huidbloedvaatjes zonder ongemak.De huid wordt weer egaal van kleur en de ontstekingen zijn verdwenen.

Om dit aspect te behouden is het belangrijk om te beseffen dat u regelmatig een onderhoudsdosering nodig heeft om de huid rustig te houden en om te voorkomen dat het weer tot een “uitbarsting” komt.

Met aangepaste huidverzorging, dus met producten die de huid niet triggeren, kan een stabiel resultaat van onze behandeling worden verkregen.

De Huidpraktijk Heerenveen heeft de behandelmethoden en de producten om dit te realiseren.
In het behandelen van probleemhuiden zijn wij uniek.

Aanvullende tips

Hoewel Rosacea niet voorkomen kan worden geldt dit wel het voor de opvliegers(flare-ups).
Handig is om een dagboekje bij te houden om inzicht te krijgen welke factoren deze opvliegers kan uitlokken. Op deze manier kan men zolang mogelijk profijt houden van de behandelde rosacea.

De Huidpraktijk Heerenveen adviseert:

• Gebruik geen cosmetica en gezichtsproducten die ingrediënten bevatten zoals alcohol en parfums (fragrances) Deze producten irriteren de huid
  • Bescherm de huid met een goede zonbeschermingscreme(SPF 15 – 40)
  • Bescherm de huid tegen koude – deze kan een flare-up uitlokken
  • Voorkom alle doorbloedende maatregels
  • Breng zeep, crèmes etc, zachtjes aan
  • Vermijd cafeïne en alcoholhoudende drank en sterk gekruid voedsel