Aardbeineus

De huidpraktijk Heerenveen rekent af met de:

Aardbeineus of jeneverneus, ook wel het rode neussyndroom genoemd. Deze weinig flatteuze benaming doet de drager ervan onrecht aan want een erfelijke aanleg is de belangrijkste factor.

Oorzaak is een chronisch doorbloede huid van de neus (jeneverneus).
Gaat dit samen met ontstekingsuitslag, dan noemt men het oneerbiedig aardbeineus.

Met de Nd Yaglaser en de IPL-vaatlaser kan De Huidpraktijk Heerenveen dit heel mooi voor u wegwerken. Wel is de behandeling licht pijnlijk en zal het een aantal keren behandeld moeten worden om te komen tot een mooi cosmetisch resultaat. Soms is het noodzakelijk om een behandeling om de paar jaar te herhalen.

Er bestaat een variant die gepaard gaat met knobbelvorming. In dat geval zal de plastische chirurg ingeschakeld moeten worden omdat die aandoening gepaard gaat met reuzengroei van bloedvaten, talgklieren en bindweefsel.

Om het effect van onze behandeling te behouden is het nodig om prikkels, die de doorbloeding doen activeren, te ontzien. Denk daarbij aan zonbescherming, hoge temperaturen zoals een sauna of een heet bad, felle koude wind, erg warm en pikant voedsel, alcoholische excessen etc.

Ook specifieke crèmes kunnen een buffer vormen om de huidbarrierefunctie optimaal te laten verlopen.

De huidtherapeuten van De Huidpraktijk Heerenveen geven u hierover graag advies hoe de nazorg van deze behandelde huid het beste is. Hierdoor bent u in staat om de voor u gevoelige prikkels adequaat op te vangen. Zo verlengt u het resultaat van onze behandeling.